Auteur Sujet: @pump_upp - best crypto pumps on telegram !  (Lu 528395 fois)

0 Membres et 3 Invités sur ce sujet

Hors ligne AlGrenadine

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 3615
  • Total likes: 116
  • Karma: +20/-0
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: toujours le dernier :)
Re : Dernières mises à jour AxeFX II & XL
« Réponse #1350 le: 06 mai 2019, 21:27:22 »
Excellent

Hors ligne sebastos08

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 1513
  • Total likes: 64
  • Karma: +13/-2
  • Seb
    • Little Fairy Smoke
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: Last one
Re : Dernières mises à jour AxeFX II & XL
« Réponse #1351 le: 10 mai 2019, 19:38:31 »
5.07
https://forum.fractalaudio.com/threads/axe-fx-iii-firmware-version-5-07.150305/

Les possesseurs de FC vont être contents :


Improved Preset/Scene/Channel switching time.
 Fixed wrong default Cathode Follower Compression values for Brit JVM and JS410 amp models.
 Fixed AES/SPDIF input shifted by one bit causing clipping at -6 dBFS.
 FC: Added support for stand-in switches (assign external switches to perform a function assigned to an FC switch).
 FC: Support for FC firmware 1.06 (switch behavior and polarity)
 FC: Added shortcut keys to/from Per-Preset and Global
 FC: Added warning on switch page if the switch is overridden in the current preset
 FC: Fix per-preset overrides not working on MLM page 2 for the FC-6
 FC: Fix layout link and MLM interaction (switch 3 for the FC-6 and switch 6 for the FC-12)
 FC: Fix layout link for per-preset switches

excellent fw pour le fc. moins bon, voir à chier, pour l'update du JVM (ca n'engage que moi).

j'ai le FC6 depuis qq jours avec les standin switchs. c'est énorme toutes les possibilités que cela ouvre. c'est bien supérieur au MFC avec les layouts.

si vous êtes intéressé par un petite vidéo live de presentation sur FB du FC-6, faites moi signe.
Suhr Modern Pro, EVH wolfgang std, LesPaul Std, Sg Std, Telecaster Std, Strat Std------------>Axe-FxIII, FC-6, Adam A7X, Focusrite Saffire56, Focusrite Isa430mkII, Atomic CLR-AW

Hors ligne floydrose

  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 1736
  • Total likes: 63
  • Karma: +10/-0
  • Groupe; KARBURoJACK
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: Le dernier
Re : Dernières mises à jour AxeFX II & XL
« Réponse #1352 le: 14 mai 2019, 07:04:53 »
Oui  intéressé Seb ^^
AXEFX3 FC12   Pédales MISSION et 2 BOSS  Guit: MusicMan Jp Majesty Rosso / Ibanez  JACKDANIELS ex JS 1000 / + IBANEZ S1540FM / Sterling by Music Man JP70 + OVATION & SEAGULL

Hors ligne MicPop

  • Sr. Member
  • ****
  • Messages: 484
  • Total likes: 65
  • Karma: +4/-0
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: 12.02
Re : Dernières mises à jour AxeFX II & XL
« Réponse #1353 le: 14 mai 2019, 21:52:36 »
Bonjour
Question pour Seb
Y a t'il sur le FC6 une possibilité de défilement rapide des presets comme sur le Mfc (en laissant le pied appuyé sur le switch). J'ai le FC6 et j'ai pas trouvé.
Merci d'avance
Mic

Hors ligne sebastos08

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 1513
  • Total likes: 64
  • Karma: +13/-2
  • Seb
    • Little Fairy Smoke
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: Last one
Re : Dernières mises à jour AxeFX II & XL
« Réponse #1354 le: 14 mai 2019, 23:44:42 »
Bonjour
Question pour Seb
Y a t'il sur le FC6 une possibilité de défilement rapide des presets comme sur le Mfc (en laissant le pied appuyé sur le switch). J'ai le FC6 et j'ai pas trouvé.
Merci d'avance
Mic
Non cette méthode de défilement n’existe pas actuellement.
Elle me manque aussi. Je pense que je vais un post sur le sujet sur le forum us.
Suhr Modern Pro, EVH wolfgang std, LesPaul Std, Sg Std, Telecaster Std, Strat Std------------>Axe-FxIII, FC-6, Adam A7X, Focusrite Saffire56, Focusrite Isa430mkII, Atomic CLR-AW

Hors ligne MicPop

  • Sr. Member
  • ****
  • Messages: 484
  • Total likes: 65
  • Karma: +4/-0
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: 12.02
Re : Dernières mises à jour AxeFX II & XL
« Réponse #1355 le: 15 mai 2019, 11:10:32 »
Merci Seb et ok pour le post que j'approuverai sur le forum US parce qu'actuellement pour passer du preset 01 au 25 par exemple il faut appuyer 6 fois (absurde et pas pratique du tout)


Hors ligne sebastos08

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 1513
  • Total likes: 64
  • Karma: +13/-2
  • Seb
    • Little Fairy Smoke
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: Last one
Re : Dernières mises à jour AxeFX II & XL
« Réponse #1356 le: 15 mai 2019, 12:48:28 »
Après tu peux assigner un bouton pour les banques up/down avec la bank size que tu veux.
J’ai fait un layout pour bank et presets up/down de mon coté
Suhr Modern Pro, EVH wolfgang std, LesPaul Std, Sg Std, Telecaster Std, Strat Std------------>Axe-FxIII, FC-6, Adam A7X, Focusrite Saffire56, Focusrite Isa430mkII, Atomic CLR-AW

Hors ligne decker

  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 665
  • Total likes: 63
  • Karma: +1/-1
  • AxeFx: AxeFX II XL
  • Firmware: Ares 1.03
Re : Dernières mises à jour AxeFX II & XL
« Réponse #1357 le: 21 mai 2019, 07:55:14 »
5.08
https://forum.fractalaudio.com/threads/axe-fx-iii-firmware-version-5-08.150760/

Added Low Cut and High Cut to individual IRs in Cabinet block. Filter slopes are also selectable from 6 to 24 dB/oct.
 
 Added IR Length parameter to individual IRs in Cabinet block. Shorter lengths can be used to remove room reflections and/or decrease CPU usage.
 
 Changed Pitch block so that pitch detection is performed even when block is bypassed. This allows using the Learn function while the block is in bypass.
 
 Fixed sometimes unit will hang at boot if an FC-12 running firmware version 1.06 or later is connected. Fixed pop when switching from Hipower amp models to certain other amp models.

Hors ligne decker

  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 665
  • Total likes: 63
  • Karma: +1/-1
  • AxeFx: AxeFX II XL
  • Firmware: Ares 1.03
Re : Dernières mises à jour AxeFX II & XL
« Réponse #1358 le: 21 mai 2019, 18:59:50 »
Franchement, le fait de pouvoir faire du low/high cut sur chaque IR, c'est vraiment classe. C'est tout con mais pour mixer des IRs c'est quand même la base et on ne pouvait pas le faire jusque-là, avant fallait se démerder autrement. Maintenant c'est plus souple.
« Modifié: 22 mai 2019, 00:20:23 par decker »

Hors ligne MicPop

  • Sr. Member
  • ****
  • Messages: 484
  • Total likes: 65
  • Karma: +4/-0
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: 12.02
Re : Dernières mises à jour AxeFX II & XL
« Réponse #1359 le: 25 mai 2019, 16:20:27 »
Après tu peux assigner un bouton pour les banques up/down avec la bank size que tu veux.
J’ai fait un layout pour bank et presets up/down de mon coté
Merci pour ta réponse je vais regarder comment faire cela
J'ai vu ton post sur le forum US et j'ai mis un commentaire
Merci et Bon week-end

Hors ligne decker

  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 665
  • Total likes: 63
  • Karma: +1/-1
  • AxeFx: AxeFX II XL
  • Firmware: Ares 1.03
Re : Dernières mises à jour AxeFX II & XL
« Réponse #1360 le: 15 juin 2019, 12:08:48 »
Axe III : FW 6.00 :  https://forum.fractalaudio.com/threads/axe-fx-iii-firmware-version-6-00-public-beta.151412/


Axe-Fx III Firmware Release Notes :


Firmware 6.00 introduces the PERFORM tabs found on the HOME screen of the Axe-Fx III. There are two PERFORM tabs: Per-Preset and Global.
 
 The PERFORM tabs can be configured with up to 10 user- selected controls from any of the blocks found in the current preset (including CONTROLLERS and GLOBAL). Configuration of the PERFORM tabs is done via Axe-Edit III. Allowable controls include rotary knobs, push-buttons, drop-downs, and toggle controls (e.g., on/off controls).
 
 The "Perform-PP" controls are stored per-preset. Adding or removing a control from "Perform- PP" will change the EDIT state of the preset.
 
 The "Perform-Gbl" controls are stored in the Global Settings. Adding or removing a control from "Perform-Gbl" is automatically saved to the Global Settings.
 
 Performance controls are added via the editor from a block's parameter view. The editor's selected parameter control is assigned to the desired Performance tab through a popup menu or a hot-key combination. [Please note the "Edit Modifier..." popup menu item for modifiable parameters.
 
 Modifiable parameters can quickly jump to the "Edit Modifier" dialog by pressing the hotkey 'M'.]
 
 Hotkey assignments for Perform controls:
 
  • Per-Preset Add: SHIFT + '1' through '0', where '0' is the tenth control on the tab.
  • Per-Preset Remove: SHIFT + ALT + '1' through '0', where '0' is the tenth control on the tab. * Global Add:
  • Mac: COMMAND + F1 through F10.
  • Windows: CTRL + F1 through F10. * Global Remove:
  • Mac: COMMAND + SHFIT + F1 through F10. * Windows: CTRL + SHIFT + F1 through F10.
The editor's Perform view is accessed via the "Perform" button or the Tools / Performance menu. From this view, Per-Preset Performance controls can be imported and/or exported using the "Block Library" control. Additionally, the view's "Per-Preset" and "Global" tabs allow label editing for controls already assigned to the "Perfrom-PP" and "Perform-Gbl" tabs.
 
 Changed Cabinet, IR Player and Tone Match block IR windowing so that window length is proportional to IR length (rather than a constant window length).
 
 Doubled length of IR Capture Utility sweep. This improves SNR in challenging environments, i.e. a large,noisy room when capturing “far-field” IRs. The time between sweeps has also been increased to allow the room reverberation to decay sufficiently before starting the next sweep.
 
 Improved Amp block power amp modeling.
 
 Fixed Ring Mod block left/right slightly unbalanced.
 
 FC: Further fix for startup timing issues.
 
 FC: Fix Inc/Dec functions' upper limits defaulting to zero.
 
 Fix learning of FC external pedals and switches in MIDI/Remote.
 
 FC: Fix external switch polarity not showing correctly on the FC Controllers Remote page.

Hors ligne AlGrenadine

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 3615
  • Total likes: 116
  • Karma: +20/-0
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: toujours le dernier :)
Re : Dernières mises à jour AxeFX II & XL
« Réponse #1361 le: 15 juin 2019, 12:31:32 »
Oui ne la faites pas il y a des gros bugs

Hors ligne decker

  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 665
  • Total likes: 63
  • Karma: +1/-1
  • AxeFx: AxeFX II XL
  • Firmware: Ares 1.03
Re : Re : Dernières mises à jour AxeFX II & XL
« Réponse #1362 le: 15 juin 2019, 13:25:03 »
Oui ne la faites pas il y a des gros bugs

Si si, allez-y comme ça quand la machine aura été suffisamment testée et n'aura plus de bug, je pourrai enfin l'acheter  ;D

Hors ligne MDProd

  • Sr. Member
  • ****
  • Messages: 250
  • Total likes: 37
  • Karma: +6/-0
  • Groupe: Lady Rose
    • Escape Live TV
  • AxeFx: AxeFX II XL
  • Firmware: ARES 2.0
Dernières mises à jour AxeFX II & XL - ARES 2.0
« Réponse #1363 le: 18 septembre 2019, 21:59:27 »
Allez c'est peut-être le dernier alors PROFITEZ :  ;)
https://forum.fractalaudio.com/threads/axe-fx-ii-ares-rev-2-00-firmware-release.154149/
Ares 2.00
 This firmware incorporates some of the amp modeling improvements from the latest Axe-Fx III firmware.