Auteur Sujet: V12  (Lu 9904 fois)

0 Membres et 1 Invité sur ce sujet

Hors ligne floydrose

  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 1736
  • Total likes: 63
  • Karma: +10/-0
  • Groupe; KARBURoJACK
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: Le dernier
AXEFX3 FC12   Pédales MISSION et 2 BOSS  Guit: MusicMan Jp Majesty Rosso / Ibanez  JACKDANIELS ex JS 1000 / + IBANEZ S1540FM / Sterling by Music Man JP70 + OVATION & SEAGULL

Hors ligne Nini

  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 1293
  • Total likes: 33
  • Karma: +9/-0
    • Groupe Fifty Seven
  • AxeFx: AxeFX II
  • Firmware: Ares 2.0
Re : V12
« Réponse #1 le: 08 novembre 2013, 07:49:04 »
Yes ! Je viens de voir ça sur Facebook !  ;D

Hors ligne Nini

  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 1293
  • Total likes: 33
  • Karma: +9/-0
    • Groupe Fifty Seven
  • AxeFx: AxeFX II
  • Firmware: Ares 2.0
Re : V12
« Réponse #2 le: 08 novembre 2013, 07:57:34 »
Je vous laisse traduire ...

  • Added two “Scene Controllers”. These controllers have a constant value that is programmable per scene. The controllers are accessed via the Control->Scene menu. These controllers can be used to control a parameter such that it has a different value in each scene. For example, Scene Controller 1 might have a Scene 1 value of 10% and a Scene 2 value of 20%. This controller can be attached to Reverb Mix, for example, which would give a higher Reverb mix in the second scene compared to the first scene.

    Improved diode models in Drive block. This affects Drive types that use the GE Diode, SI Diode and new LED Clip Types.

    Added LED Clip Type to Drive block (see above).

    Added “FAS LED-Drive” Drive model.

    Added “Tube Drv 4-Knob” Drive model based on a “4-knob” Butler Tube Driver. The existing “Tube Driver” model has been renamed “Tube Drv 3-Knob”.

    Improved Amp block power supply current draw modeling which improves “feel”.

    Improved Amp block phase-inverter-to-power-tube-grid interaction modeling which improves transient response resulting in faster attack. This also improves the clarity of notes especially when using heavily overdriven power amp settings.

    Added Global “Modeling Version” parameter to select between Version 11.xx or Version 12.xx power amp modeling.

    The Amp block “Grid Modeling” parameter has been renamed and repurposed. The new name is “Modeling Mode” and offers the following choices:
    1. Authentic – Replicates a tube amplifier with the utmost accuracy.
    2. Grid Cond Off – Turns off grid conduction modeling in the power amp simulation. This reduces blocking distortion.
    3. Smooth – Sets Triode Hardness to the minimum value essentially creating an ideal preamp and turns off grid conduction modeling in the power amp. This removes most of the “nasty” distortion that tube amps create.
    4. Ideal – Removes most of the “warts” from the modeling which includes grid conduction, output transformer distortion, bias shifting and AC power supply modeling. Supply sag, screen voltage effects and crossover distortion are still modeled.
    5. Ideal/Smooth – Same as #3 but also sets Triode Hardness to its lowest value. This is in essence an ideal preamp plus an ideal power amp.

    The audibility of these settings is dependent upon the particular amp model and various parameters. The use of these modes in conjunction with other parameters can yield idealized tones not achievable with real tube amps.

    The first two choices duplicate the previous behavior of the deprecated “Grid Modeling” parameter so no changes are required to existing presets.

    Note that when “Ideal” is chosen the global Modeling Version parameter is irrelevant.

    Added “5F1 Tweed” amp model based on a Fender Champ. This particular amp exhibits a unique breakup characteristic due to its single-ended design and simple circuit.

    Added “Wrecker 2” amp model based on a Trainwreck Express.

    Added “Two Stone J35 2” amp model based on a Two Rock Jet 35 with the Preamp Bypass switch off. The existing “Two Stone J-35” model has been renamed “Two Stone J35 1”.

    Added “Wrecker 2” and “Skyline Deep” tone-stack types to Amp block. Skyline Deep is the Skyline tone-stack with the Deep switch engaged.

    Added “ODS-100 Lead 3” amp model based off a non-HRM Dumble with the Preamp Bypass switch off.
« Modifié: 08 novembre 2013, 08:01:53 par Nini »

PALYGAP

  • Invité
Re : V12
« Réponse #3 le: 08 novembre 2013, 10:50:22 »
Merci pour l'info.

Hors ligne AlGrenadine

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 3615
  • Total likes: 116
  • Karma: +20/-0
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: toujours le dernier :)
Re : V12
« Réponse #4 le: 08 novembre 2013, 11:03:46 »
La groooosssse nouveauté pour moi c'est les "Scene controllers" : on va pouvoir faire loger encore plus de presets dans un seul !
Ou alors s'en servir pour changer de gratte !

Hors ligne duguy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 1822
  • Total likes: 1
  • Karma: +10/-0
  • Axe's geek
  • AxeFx: AxeFX II
  • Firmware: The last
Re : V12
« Réponse #5 le: 08 novembre 2013, 12:08:59 »
Le son entre la v11 et la v12 a pas mal changé d'ailleurs sur tous mes presets : plus de dynamique et plus de gain des pédales de disto de manière générale (spécialement les TS). Un preset avec un tone match chez moi a même gagné trois db ( à moins que ce ne soit directement l'ampli).

Bref, elle tue cette MAJ mais attendez vous à devoir tweaker pas mal de choses. Essayez le changement de modélisation entre le v11 et la v12 dans le menu global, c'est pas de l'ordre du subtil quand même.;)

Hors ligne sebastos08

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 1513
  • Total likes: 64
  • Karma: +13/-2
  • Seb
    • Little Fairy Smoke
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: Last one
Re : V12
« Réponse #6 le: 08 novembre 2013, 12:16:06 »
j'ai pas trouvé ou cela se situe le paramétrage des scenes controler?
Suhr Modern Pro, EVH wolfgang std, LesPaul Std, Sg Std, Telecaster Std, Strat Std------------>Axe-FxIII, FC-6, Adam A7X, Focusrite Saffire56, Focusrite Isa430mkII, Atomic CLR-AW

Hors ligne Algone

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 2679
  • Total likes: 84
  • Karma: +12/-0
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
  • AxeFx: AxeFX standard
  • Firmware: J'en mets plus
Re : V12
« Réponse #7 le: 08 novembre 2013, 12:20:57 »
Il me tarde d'essayer ça :P

Hors ligne Fremen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 648
  • Total likes: 16
  • Karma: +13/-1
  • raahaxe lovely
    • Page Youtube
  • AxeFx: AxeFX II
  • Firmware: 18.04
Re : V12
« Réponse #8 le: 08 novembre 2013, 13:00:50 »
Beaucoup de bonnes choses apparemment. J'espère pouvoir essayer tout ça ce week-end. Par contre, les IRs "hi res" sont pour après, mais je n'en attends pas autre chose qu'une différence subtile plutôt que conséquente de toute façon.

Hors ligne sebastos08

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 1513
  • Total likes: 64
  • Karma: +13/-2
  • Seb
    • Little Fairy Smoke
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: Last one
Re : V12
« Réponse #9 le: 08 novembre 2013, 13:23:03 »
c'est du lourd! la "FAS LED-Drive" elle deboite!
Suhr Modern Pro, EVH wolfgang std, LesPaul Std, Sg Std, Telecaster Std, Strat Std------------>Axe-FxIII, FC-6, Adam A7X, Focusrite Saffire56, Focusrite Isa430mkII, Atomic CLR-AW

Hors ligne duguy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 1822
  • Total likes: 1
  • Karma: +10/-0
  • Axe's geek
  • AxeFx: AxeFX II
  • Firmware: The last
Re : V12
« Réponse #10 le: 08 novembre 2013, 15:04:09 »
Tu t'en sers en disto principale ou en boost du coup ?

Hors ligne sebastos08

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 1513
  • Total likes: 64
  • Karma: +13/-2
  • Seb
    • Little Fairy Smoke
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: Last one
Re : V12
« Réponse #11 le: 08 novembre 2013, 16:08:58 »
beh les deux en fonction des presets
Suhr Modern Pro, EVH wolfgang std, LesPaul Std, Sg Std, Telecaster Std, Strat Std------------>Axe-FxIII, FC-6, Adam A7X, Focusrite Saffire56, Focusrite Isa430mkII, Atomic CLR-AW

Hors ligne duguy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 1822
  • Total likes: 1
  • Karma: +10/-0
  • Axe's geek
  • AxeFx: AxeFX II
  • Firmware: The last
Re : V12
« Réponse #12 le: 08 novembre 2013, 16:25:47 »
Faut que je le teste ce petit drive alors.:)

Edit : effectivement, il démonte pas mal. Très proche du BB préamp mais en plus dynamique et moins de gain. J'aime beaucoup.
« Modifié: 08 novembre 2013, 17:31:30 par duguy »

Hors ligne sebastos08

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 1513
  • Total likes: 64
  • Karma: +13/-2
  • Seb
    • Little Fairy Smoke
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: Last one
Re : V12
« Réponse #13 le: 09 novembre 2013, 08:26:31 »
j'ai pas trouvé ou cela se situe le paramétrage des scenes controler?
j'ai trouvé le mixer des scènes sur le frontpanel de l'axe, mais apres pas trouvé pour piloler les controllers dédiés dans les presets?
Suhr Modern Pro, EVH wolfgang std, LesPaul Std, Sg Std, Telecaster Std, Strat Std------------>Axe-FxIII, FC-6, Adam A7X, Focusrite Saffire56, Focusrite Isa430mkII, Atomic CLR-AW

Hors ligne AlGrenadine

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Messages: 3615
  • Total likes: 116
  • Karma: +20/-0
  • AxeFx: AxeFx III
  • Firmware: toujours le dernier :)
Re : V12
« Réponse #14 le: 09 novembre 2013, 09:48:13 »
Axeedit 3.0.3 vient de sortir tu les trouveras plus facilement avec ;)